Nytt år - Nytt liv

Då var det dags att försöka få ordning på ekonomin igen. Inte för att jag har en dålig ekonomi, jag har det egentligen alldeles för bra.. Därför har jag ingen koll på vart pengarna tar vägen...det måste det bli ändring på omedelbart.

2011 var ett händelserikt år.  Jag och sambon sålde vårt gamla hus och köpte drömhuset istället. Det är dyrt att flytta, särkilt när man flyttar till ett mycket större hus. Många inköp som måste göras. Därför har utgifterna eskalerat hejdlöst. Har fått en smärre chock varje gång jag försökt göra en månadssammanställning av vart pengarna tagit vägen. Kan man verkligen göra av med så mycket pengar på en månad!!!

Jag började under förra året använda mig av https://www.smartbudget.se/, men det är först idag som jag har börjat föra in alla inkomster, utgifter och sparande i budgeten. Arbetet fortsätter.....kommer en sammanfattning av budgeten när jag är klar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0