Grrrrr


Jag sitter och betalar räkningar och förfasas över att Mastercardfakturan är på över 15000kr. Det känns så fruktansvärt onödigt att handla löpande på kreditkortet. Det kortet är ju till för stora oplanerade utgifter t.ex om någon vitvara går sönder. Inte för att köpa julklappar, födelsedagspresenter, inredning, kläder och dyligt. Men jag har iallafall inte använt mitt kort på hela januari och jag hoppas att sambon inte gjort det heller..
Jag har tagit pengar från sparkontot för att betala den fakturan. Det är bara att bita i det sura äpplet.

Jag har tänkt att försöka mig på en ny strategi det här året. Jag har idag betalat in matpengar på ICA-kortet, bensinpengar till bensinkortet och en summa till visakortet som ska räcka till alla andra utgifter. När pengarna på de olika korten är slut så är de slut. Det fylls inte på något mer förrän nästa lön..

Sparandet den här månaden ser ut som följande:

4000kr till KF
4000kr till Huskontot

Egentligen har jag tänkt spara 2000kr i månaden till ett nyöppnat semesterkonto, men det får vänta till nästa månad. Det är helt enkelt för mycket räkningar just nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0