Första delen av budgeten

Nu har jag börjat få lite koll på vad huset kostar i räntor och drift varje månad. Det är svårt att budgetera driftskostnaderna på huset eftersom vi bara har bott där i några månader.


Bolån 1                2160kr       (rörligt 3mån)
Bolån 2                2021kr       (bundet 2 år)
Bolån 3                1804kr       (bundet 3 år)
Uppvärmning       2500kr        (räknat på förra ägarens förbrukning plus lite till)
Hushållsel            1000kr        (taget i luften, underlag saknas)
V&A + Sop           522kr         (osäker på vår vattenförbrukning jämfört med förra ägaren)
Villaförsäkring      441kr     
Tv + bredband     750 kr
Totalt                11198 kr

Bolånen är utan skattereduktion och vi har amorteringsfritt på dem för tillfället. Vi ska genomföra en del större reparationer på huset de närmaste 2-3 åren, som vi ska betala kontant. När vi är klara med renoveringarna ska vi amortera en större summa en gång om året.

Jag är också väldigt osäker på hushållselen. Vi har bara fått en faktura på en månad än så länge och jag tror att vi förbrukar väldigt mycket mer el än förra ägarna.

Jag har aldrig räknat på vad huset kommer att kosta oss per månad, mer än att vi hela tiden har vetat räntekostnaden.  Men det är ungerfär vad jag hade gissat..

Har jag glömt något?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0