Dyrt med barnkläder..

När vi var och shoppade i lördags så var vi inne på Polarn o Pyret och köpte nya vårytterkläder och en tröja till sonen. Det blev ganska dyrt kan man lugnt säga..........

Skaljacka                               799:-
Skalbyxor                               599:-
Hängslen                                129:-
Skalvantar                              179:-
Huvtröja                                 349:- 
- rabatt och bonuscheck         -388:-
Total kostnad                        1 667:-

799 kr för en jacka till en som inte ens har hunnit fylla två år......det tycker jag är ganska så sjukt egentligen.

Men jag vill att han ska ha skalkläder och inte galonisar och efter att ha jämfört med skalkläderna på Kappahl, Stadium och Lindex. Så föll valet på PoP även om det är över dubbla priset. Tyckte de andra jackorna var väldigt  hårda och stela i materialen och sedan kändes de tyvärr inte lika sköna.

Men jag räknar skarpt med att sonen kommer att kunna ha de här ytterkläderna både i höst och nästa vår, så då tycker jag att det kan få kosta lite. Gummistövlar, windfleece och vanliga fleecekläder har han sedan i höstas, så det är egentligen bara en mössa som behöver inhandlas nu i vår.

Vårskor köpte jag på Kavats rea för någon månad sen, de skorna kostade 411kr, ordinarie pris 650 kr. Det är ju också ganska dyrt kan man ju lugnt tycka. Men jag tycker att Kavats skor är väldigt bra, så kjag vill inte köpa något annat märke till honom...


Så nu är det köpstop till sonen tills det är dags att köpa sommarkläder....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0